Mijn ouders
trouwden in juni 1928 en trokken op huwelijksreis naar Frankrijk, waar
een nicht van mijn vader woonde op een 3O-tal km westelijk v an Parijs. Tijdens
hun verblijf bij dit familielid bezochten ze o.m. Parijs en Versailles en
maakten - een voor die tijd - een avontuurlijke "luchtdoop" op het
Parijse vliegveld "Le Bourget" in een deels open vliegtuig, waarvan
de "carrosserie" grotendeels uit zeildoek bestond ! De piloot wou
wegens ongunstige weersomstandigheden aanvankelijk niet opstijgen, maar koos
uiteindelijk toch het luchtruim. Mijn moeder vertelde nadien ettelijke malen
hoe ze meerdere "luchtzakken" (turbulenties) te verduren kregen en
hoe blij ze was, dat ze na die korte luchtdoop veilig en wel terug op de begane
grond stonden.
Misschien zit het
graag vliegen daardoor ook wel in mijn genen; ik mocht immers in de loop van
mijn leven met hedendaagse (metalen) comfortabele toestellen heel wat boeiende
reizen maken, waaraan ik nu de beste herinneringen bewaar.
Commentaar bij
fotoshoot "Auto in decor, graafschap KENT, hopdroogschuur".
Op 12-13-14 mei
1988 verkende ik met mijn auto een deel van het Engelse graafschap KENT, de
"Tuin van Engeland" genaamd. In deze glooiende "tuin" wordt
naast fruit ook de befaamde hop geteeld, een belangrijk ingrediënt bij het
bierbrouwen. De geoogste hop werd destijds gedroogd in zogenaamde "oast
houses" of hopdroogschuren. Deze typische conische eesten zijn thans in
onbruik geraakt en vele zijn tot woning gerenoveerd.
De "symboliek"
van de foto is dubbel : enerzijds verwijst ze naar de tocht per auto naar KENT
en anderzijds illustreert deze prent een reis naar Rusland, die de figurant
ondernam in 1985.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten